A A A K K K
для людей з порушеннями зору
ІРЦ Іллінівської ОТГ

Новини

Дата: від до Скинути

Як збагатити словниковий запас дитини

Успішне збагачення, уточнення й активізація словникового запасу дошкільника можуть бути забезпечені шляхом застосування цілого ряду спеціальних вправ, з-поміж яких найпродуктивнішими є словниково-логічні. Їх результативність полягає не тільки в кількісному нарощенні словникового запасу дитини, а й у її загальному розумовому розвитку, в умінні самостійно розв'язувати логічні задачі. Наприклад, знаючи, що малина, смородина, аґрус - це кущові ягоди, дитина легко віднесе до них за зовнішніми ознаками і ті, які побачить уперше, скажімо, калину, чорноплідну горобину тощо. Або, маючи в своєму словниковому запасі поняття музичні інструменти, вона самостійно буде відносити до цієї лексико-логічної сукупності кожен із заново почутих і побачених інструментів, які в той чи інший спосіб відтворюють музичні звуки. Отже, словниково-логічні вправи на взаємне співвідношення родових (загальних) і видових (часткових) понять, на вилучення «зайвого» з ряду однорідних понять (слів), на доповнення, поширення логічного ряду, на протиставлення предметів за певними ознаками є одним із простих для застосування навіть у домашніх умовах і водночас дуже ефективних засобів загально-розумового і, зокрема, мовленнєвого розвитку дошкільників. Приклад ряду найдоступніших для 5-6-річних дітей загальних (родових) назв, коло яких можна поступово розширювати за рахунок усе нових видових, більш конкретних найменувань чи ознак: гриби - це опеньки, лисички, маслюки, моховики, підосичники ... ягоди - це малина, смородина, ожина. полуниця, суниця ... Перелік цих логічних рядів можна продовжити такими родовими назвами, як: взуття, навчальне приладдя, посуд, птахи, комахи, звiрi, музичні інструменти, квіти, дерева, кущі тощо. Треба не забувати, що під поняття родові i видові назви підпадають i прикметникові форми, що характеризують вiдомi дiтям предмети з рiзних cторін: кольору, смаку, розмiру, форми, ваги, фiзичних якостей, за матерiалом тощо. Користуючись назвами ознак предметiв, можна пропонувати дітям виконати цілий ряд словниково-логiчних вправ, в основі яких лежать розумовi операцii зiставлення та протиставлення, вилучення «зайвого», продовження логiчних рядiв, всебiчної характеристики добре вiдомих дiтям предметiв, наприклад:  Продовжити речення: Помiдор червоний, а огірок - ... Перець гiркий, а лимон - ...  Поміркуй і скажи, що чим роблять: Ручкою пишуть, а пензликом ... Пилкою пиляють, а сокирою ... Вилучи «зайве» слово: Зозуля, синиця, горобець, метелик, шпак. Олівець, пенал, ручка, зошит, молоток, лінійка. Упізнай предмет за цими словами: Він білий, солодкий, крихкий (цукор). Вона рідка, прозора, смачна, чиста, джерельна (вода).

10:51 02.04.2024

2 квітня – Всесвітній день поширення інформації про аутизм

2 квітня – Всесвітній день поширення інформації про аутизм          По усьому світу 2 квітня одягають блакитне на знак підтримки людей з аутизмом, розладом розвитку нервової системи, що утруднює комунікацію.          День поширення інформації про аутизм започаткували, щоб поширювати інформацію про цей розлад в усьому світі. Блакитний колір і пазли є символами цього дня. Аутизм, як окрему проблему, відокремили лише наприкінці 30-х років минулого століття. Відтоді змінилися підходи до лікування і діагностика. Уже діагностують цілий спектр розладів, які відносять до аутизму.

08:55 02.04.2024

Коротко про те, як слід розвивати фонематичний слух

Часто від батьків можна почути «у моєї дитини каша в роті» або «немає багатьох звуків». Причиною таких проблем у дітей часто є недостатньо розвинений фонематичний слух. Фонематичний слух – це здатність аналізувати те, що ми чуємо.

08:03 01.04.2024

Як це – нічого не відчувати?

Завдяки почуттям люди навчилися не просто виживати, але й розвиватися. Адже саме почуття наповнюють життя сенсом. Чим більше ми відчуваємо, тим більш наповненим є наше життя. Якими б не були почуття, саме вони змушують нас відчувати себе живими.

16:58 30.03.2024

Аеробіка для батьків та дитини з ООП під час дистанційного навчання

Перебуваючи на дистанційному навчанні, батьки та діти змінюють привичний спосіб життя. В тому числі, зменшують рухову активність. Це, в свою чергу, впливає на настрій та загальний стан організму. Може призвести до зниження імунітету та загострення хронічних захворювань. Щоб тримати себе в формі, зберегти здоров'я та провести час самоізоляції не тільки без негативних наслідків для організму, а і корисно, рекомендуємо виконувати низку вправ.

17:28 17.03.2024

15.03.24 відбулась чергова зутріч батьківського клубу дошкільників Ілллінівського ІРЦ

Зміцнення опорно-рухового апарату  дітей дошкільного віку  за допомогою загально-розвиваючих вправ - така тема була обрана для розгляду 15 березня  у  клубі батьків дошкільнят. Враховуючи таке негативне явище, як гіподинамія, розвитку рухової сфери дітей необхідно приділяти максимум уваги. Разом з фахівчинею Іллінівського ІРЦ  дали визначення поняттю загально-розвиваючих вправ, розглянули вплив ЗРВ на фізичний та психічний аспект розвитку дошкільника. Було обрано оптимальні комплекси загально-розвивальних вправ для самостійного виконання вдома.

10:53 15.03.2024

Фізична реабілітація дітей з РАС

  При організації ЛФК з дітьми широко використовується ігровий метод. В ігрової діяльності створюються сприятливі умови для розвитку уваги, сприйняття, пам'яті, орієнтування в просторі, уточнення і розширення наявних понять. У рухливій грі взаємодіють два компоненти: зорово-слухове сприйняття і моторне виконання. Правила гри обумовлюють необхідну просторову орієнтацію дітей. В той же час несподівана зміна ігрової ситуації порушує план дій і вимагає від дитини перемикання, що необхідно для правильного орієнтування в подальшій грі. Рухливі ігри формують у дитини вміння знаходити найбільш вдалий спосіб дії з урахуванням ігровий обстановки і необхідності досягти поставленої мети. Від нього вимагається проявити спритність, витримку, терпіння, винахідливість. Граючи, діти мимоволі враховують розташування предмета або людини, його близькість або віддаленість, завдяки чому розвивається окомір і просторово-зорово-слухова орієнтація. Заняття ЛФК з дітьми – творчий процес. Нерідко в процесі занять необхідно міняти намічений план, дозування окремих вправ. Ось чому неприпустимо механічне застосування стандартних комплексів, можна тільки рекомендувати принципову схему побудови заняття і приблизні комплекси фізичних вправ. Діти повинні займатися лікувальною гімнастикою не по примусу, а з бажанням і з інтересом. При побудові занять лікувальною фізкультурою можуть бути використані три методи, що застосовуються в практичній роботі: ігровий, гімнастичний та спортивний. У лікувальній фізкультурі розрізняють тренування загальну і тренування спеціальну. Загальна тренування має на меті оздоровлення, зміцнення та загального розвитку організму дитини. Спеціальне тренування ставить собі за мету розвиток функцій, порушених у зв'язку із захворюванням або травмою. Тут використовують види вправ, які безпосередньо впливають на область травматичного вогнища або функціональні розлади тій чи іншій ураженої системи. При застосуванні фізичної реабілітації, а саме лікувальної фізкультури слід дотримуватися наступних принципів тренування: 1. Індивідуалізація в методиці і дозуванні фізичних вправ залежно від особливостей і стану організму дитини. 2. Регулярність впливу, тому що тільки регулярне застосування фізичних вправ забезпечує розвиток функціональних можливостей організму. 3. Наростання фізичного навантаження в процесі тренування. 4. Різноманітність і новизна в підборі і застосуванні фізичних вправ (10-15% вправ оновлюються, а 80-90% повторюються для закріплення досягнутих навичок). 5. Помірність впливу, тобто помірна, але більш тривала або подрібнена фізичне навантаження більш виправдана, ніж посилена і концентрована. 6. Дотримання циклічності при виконанні фізичного навантаження: вправи чергують з відпочинком. 7. Всебічний вплив з метою вдосконалення нейро-гуморального механізму регуляції і розвитку адаптації всього організму.

11:55 11.03.2024

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень