A A A K K K
для людей з порушеннями зору
ІРЦ Іллінівської ОТГ

Поради педагогам, які працюють в умовах інклюзивного навчання у закладах освіти.

Поради педагогам, які працюють в умовах інклюзивного навчання у закладах освіти.

 

1. Дотримуватись особисто-орієнтованого підходу, як в урочний, позаурочний час  та в умовах карантину.

2. Враховувати завдання ІПР та індивідуального навчального плану.

3. Вивчити особливості дитини.

4. З’ясувати: чи надавалася допомога у ранньому та дошкільному віці, чи здійснювалася підготовка до школи, чи немає набутого негативного досвіду у попередніх закладах та психологічної травматизації.

5. Стимулювати у дитини позитивні емоції.

6. Формувати  у дитини бажання вчитися, вдосконалюватися, ставати кращім.

7. Підтримувати у дитини впевненість у своїх силах та демонструвати її.

8. Створювати ситуації успіху, не допускати порівняння з іншими дітьми, не застосовувати жодних методів покарання.

9. Не перекидати свої обов’язки на асистента вчителя або других членів команди супроводу.

10. Дотримуватись педагогічного  етикету у спілкуванні з дітьми, батьками, педагогами.

11. Не заохочувати дітей ласощами, подарунками, обіцянками.

12. Заохочувати до рівноцінної дружби з однолітками.

13. Не відокремлювати дитину під час уроків, змагань та святкових  заходів.

14. Не акцентувати увагу дітей, батьків, колег, делегацій на присутність такої дитини у класі.

Не дотримання цих правил , поступово і безповоротно можуть сформувати відразу до школи ,що повністю знівелює саму ідею інклюзії.

 

 

 

 

 

Пам’ятка  для педагогів та батьків

 

Чи спричиняє порушення зору проблеми у психічному розвитку?

    У дітей спостерігається:

    - погіршення та різке порушення зору

    - уповільнення темпу виконання завдань

    - у дітей розмиті, неяскраві іноді спотворені уявлення та образи

    - діти швидко втомлюються

    - мають проблеми з орієнтуванням у просторі,

    - потребують медичної та педагогічної підтримки

    - за рекомендаціями лікаря-офтальмолога потрібно обмеження      фізичного навантаження та участі у активних та силових рухах

 

Як працювати з дітьми з порушеннями зору

  1. Створювати асоціації
  2. Обговорювати дії
  3. Під час пояснень, використовувати досвід дітей
  4. Зацікавити дитину
  5. Терпіння- головне у навчанні  дитини з порушеннями зору
  6. Не прагніть навчити дитину усьому відразу
  7. Заохочуйте до справи добрими словами, ласкавим дотиком
  8. Ставайте за спину дитини для спільної дії
  9. Заохочуйте до рухової активності

10.Використовуйте спеціальні прилади:

окуляри, лупи, лупи з підсвідченням , збільшені літери , «вікна» для читання, рельєфні шаблони, пюпітри, різнокольорові фломастери, комп’ютерні програми тощо.

Поради педагогам, якіпрацюють з дітьми з порушеннями опорно-рухового апарату.

1. До першоїзустрічі з дитиноюпроведітьбесіду з батьками про уподобаннядитини, іїінтереси, улюбленізаняття, ігри, з’ясуйте, якіруховінавички у неїрозвинені, під час якоїдіяльностівона  їхактивізує.

2.Підготуйте іншихучнів  до того, що з ними разом буде навчатисяученьізцеребральнимпаралічем або іншими порушеннями  /йогоособливості, потреби, захоплення/.

3. Розкажітьучням  укласі про будь-яке  спеціальнеобладнання, якимкористуватиметьсяучень;  переконайтеся у тому, що вони зрозуміли: спеціальнеобладнання – це не іграшка.

4. Створітьтакий дизайн кабінету, який би не перешкоджавмобільностіучня з особливими потребами.

5. Переконайтеся у тому, щопідлогарівна й на нійвідсутнікилимичи будь-якіпідвищенняповерхні, щоможутьзашкодитирухудитини в інваліднійколясці.

6. Змінітьнавчальнийпроцес, наприкладприділяйтебільше часу для виконанняпевнихзавдань.

7. Працюйте над розвиткомнавичоквербальноїкомунікації, використовуючирольовіігри.

8. Пропонуйтедопомогуучневі, але допомагайте, лишеякщовінпогодитьсячи попросить про допомогу.

9. Знайдітьінші шляхи спілкування, якщомобільністьучнязначнообмежена, наприклад, подумайте, чимможназамінитипідведення рук.

10. У періоднавчаннядіти, які не можутьписати, можутьвиконуватизавдання на магнітнідошціабо на комп’ютері. Такийпідхіддопомагаєвчителевіперевіритизнанняучня та учневірозвивати моторику верхніхкінцівок.

11. Під час переходу відзавдання до завданнязалишайтетрохи часу на перепочинок і повторюйтезмістзавдання декількаразів, звертаючиувагу на складнімісця.

12. Забезпечтенаявністьнеобхіднихспеціальнихадаптованихпристосувань ,наприклад, таких, щодопомагаютьутримати у руці ручку чиолівець, зошит для письма, комп’ютер, планшет.

13. Переконайтеся у тому, щоучнязалучають до соціальноїдіяльності, зібрань, свят та іншоїгруповоїдіяльност як у класі так і позашкільному житті..

14. Дозволяйте учневі, за потреби,виконувати «стретчингові» рухи( рухи на  розтягненням’язів).

15. Підтримуйте та заохочуйте роботу дитини з корекційними педагогами.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень