Поради педагогам, які працюють в умовах інклюзивного навчання у закладах освіти.
Поради педагогам, які працюють в умовах інклюзивного навчання у закладах освіти.
1. Дотримуватись особисто-орієнтованого підходу, як в урочний, позаурочний час та в умовах карантину.
2. Враховувати завдання ІПР та індивідуального навчального плану.
3. Вивчити особливості дитини.
4. З’ясувати: чи надавалася допомога у ранньому та дошкільному віці, чи здійснювалася підготовка до школи, чи немає набутого негативного досвіду у попередніх закладах та психологічної травматизації.
5. Стимулювати у дитини позитивні емоції.
6. Формувати у дитини бажання вчитися, вдосконалюватися, ставати кращім.
7. Підтримувати у дитини впевненість у своїх силах та демонструвати її.
8. Створювати ситуації успіху, не допускати порівняння з іншими дітьми, не застосовувати жодних методів покарання.
9. Не перекидати свої обов’язки на асистента вчителя або других членів команди супроводу.
10. Дотримуватись педагогічного етикету у спілкуванні з дітьми, батьками, педагогами.
11. Не заохочувати дітей ласощами, подарунками, обіцянками.
12. Заохочувати до рівноцінної дружби з однолітками.
13. Не відокремлювати дитину під час уроків, змагань та святкових заходів.
14. Не акцентувати увагу дітей, батьків, колег, делегацій на присутність такої дитини у класі.
Не дотримання цих правил , поступово і безповоротно можуть сформувати відразу до школи ,що повністю знівелює саму ідею інклюзії.
Пам’ятка для педагогів та батьків
Чи спричиняє порушення зору проблеми у психічному розвитку?
У дітей спостерігається:
- погіршення та різке порушення зору
- уповільнення темпу виконання завдань
- у дітей розмиті, неяскраві іноді спотворені уявлення та образи
- діти швидко втомлюються
- мають проблеми з орієнтуванням у просторі,
- потребують медичної та педагогічної підтримки
- за рекомендаціями лікаря-офтальмолога потрібно обмеження фізичного навантаження та участі у активних та силових рухах
Як працювати з дітьми з порушеннями зору
- Створювати асоціації
- Обговорювати дії
- Під час пояснень, використовувати досвід дітей
- Зацікавити дитину
- Терпіння- головне у навчанні дитини з порушеннями зору
- Не прагніть навчити дитину усьому відразу
- Заохочуйте до справи добрими словами, ласкавим дотиком
- Ставайте за спину дитини для спільної дії
- Заохочуйте до рухової активності
10.Використовуйте спеціальні прилади:
окуляри, лупи, лупи з підсвідченням , збільшені літери , «вікна» для читання, рельєфні шаблони, пюпітри, різнокольорові фломастери, комп’ютерні програми тощо.
Поради педагогам, якіпрацюють з дітьми з порушеннями опорно-рухового апарату.
1. До першоїзустрічі з дитиноюпроведітьбесіду з батьками про уподобаннядитини, іїінтереси, улюбленізаняття, ігри, з’ясуйте, якіруховінавички у неїрозвинені, під час якоїдіяльностівона їхактивізує.
2.Підготуйте іншихучнів до того, що з ними разом буде навчатисяученьізцеребральнимпаралічем або іншими порушеннями /йогоособливості, потреби, захоплення/.
3. Розкажітьучням укласі про будь-яке спеціальнеобладнання, якимкористуватиметьсяучень; переконайтеся у тому, що вони зрозуміли: спеціальнеобладнання – це не іграшка.
4. Створітьтакий дизайн кабінету, який би не перешкоджавмобільностіучня з особливими потребами.
5. Переконайтеся у тому, щопідлогарівна й на нійвідсутнікилимичи будь-якіпідвищенняповерхні, щоможутьзашкодитирухудитини в інваліднійколясці.
6. Змінітьнавчальнийпроцес, наприкладприділяйтебільше часу для виконанняпевнихзавдань.
7. Працюйте над розвиткомнавичоквербальноїкомунікації, використовуючирольовіігри.
8. Пропонуйтедопомогуучневі, але допомагайте, лишеякщовінпогодитьсячи попросить про допомогу.
9. Знайдітьінші шляхи спілкування, якщомобільністьучнязначнообмежена, наприклад, подумайте, чимможназамінитипідведення рук.
10. У періоднавчаннядіти, які не можутьписати, можутьвиконуватизавдання на магнітнідошціабо на комп’ютері. Такийпідхіддопомагаєвчителевіперевіритизнанняучня та учневірозвивати моторику верхніхкінцівок.
11. Під час переходу відзавдання до завданнязалишайтетрохи часу на перепочинок і повторюйтезмістзавдання декількаразів, звертаючиувагу на складнімісця.
12. Забезпечтенаявністьнеобхіднихспеціальнихадаптованихпристосувань ,наприклад, таких, щодопомагаютьутримати у руці ручку чиолівець, зошит для письма, комп’ютер, планшет.
13. Переконайтеся у тому, щоучнязалучають до соціальноїдіяльності, зібрань, свят та іншоїгруповоїдіяльност як у класі так і позашкільному житті..
14. Дозволяйте учневі, за потреби,виконувати «стретчингові» рухи( рухи на розтягненням’язів).
15. Підтримуйте та заохочуйте роботу дитини з корекційними педагогами.