A A A K K K
для людей з порушеннями зору
ІРЦ Іллінівської ОТГ

Ігри та вправи на розвиток мовленнєвого дихання

Гра «Бантики»

 

Для гри знадобляться паперові бантики, нитки і мотузка. Один кінець нитки прив’язують до мотузки, а другий – до бантика. Таким чином закріплюються кілька бантиків. Дитина, вдихаючи через ніс, на видиху дмухає на бантики. Можна внести у гру змагальний елемент: двоє дітей або дитина і дорослий одночасно дмухають кожен на свій бантик. Перемагає той, чий бантик відлетить від мотузки далі, ніж у суперника.

Аналогічно можна «здмухувати» метеликів з квітів, «шелестіти листям» тощо.

Вправа «Водичка»

 

Проводиться індивідуально, під час режимних моментів, пов’язаних із водою. Дитина має на одному видиху протяжно вимовляти звук [с], відтворюючи дзюрчання проточної води.

 

 

Вправа «Тополиний пух» («Сніжинки»)

 

Діти вчаться правильно робити плавний і тривалий видих, дмухаючи на шматочки вати («тополиний пух», «сніжинки») так, щоб вони повільно рухалися по поверхні, на якій лежать.

Вправа «Кулька»

 

Вправу дитина виконує на перших етапах лежачи (щоб легше було розслабитися), а згодом – сидячи або стоячи. Вдих – через злегка відкритий рот (живіт надувається, як кулька, плечі не піднімаються). Видих – через довільно відкритий рот – «кулька» повільно здувається. Педагог контролює рух живота дитини рукою. Вправу повторюють , спокійно, безперервно вимовляючи на подовженому видиху голосні звуки.

 

Вправа «Кораблик»

 

У миску з водою опускають паперовий чи пінопластовий кораблик. Дитина дмухає на нього спершу довгим струменем повітря, наче вимовляючи звук [ф], потім уривчасто, немов кажучи [п-п-п].

Гра «Зажени м’яч у ворота»

 

Дитині пропонують подути на ватний чи поролоновий м’ячик так, щоб він закотився у ворота (їх можна зробити з дроту або намалювати). Повітряний струмінь має бути плавним, повільним, безперервним.

Гра «Літак»

 

На кінчик носа дитини кладуть клаптик паперу або шматок вати – «літак». Малюк має відкрити рот, покласти широкий язик на верхню губу (бокові краї язика притиснуті до кутиків губ, кінчик спрямований угору) і сильно дмухнути – так, щоб «літак» злетів. Повітряний струмінь при цьому має проходити посередині язика.

Вправа «Гарячий чай»

 

У дитини в руках чашка. Вона робить вдих носом, а на видиху дмухає в чашку, вимовляючи пошепки «ф-ф-ф», начебто студить чай.

Чашку для цієї вправи можна виготовити з картону,приклеївши зверху вузькі смужки паперу – «пару»: відхилення цих смужечок показуватиме, з якою силою дитина видихає.

______________________________________________________

Ігрові вправи, призначені для корекції мовленнєвого дихання, сприяють також розвитку голосу, і навпаки, всі голосові вправи, рекомендовані вчителем-логопедом, корисні для формування правильного мовленнєвого дихання.

Ігри, спрямовані на формування правильного дихання, слід обмежувати в часі. Велика кількість глибоких вдихів може спричинити у дитини запаморочення.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень