A A A K K K
для людей з порушеннями зору
ІРЦ Іллінівської ОТГ

МЕТОДИ ТА ФОРМИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ

МЕТОДИ ТА ФОРМИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ

 
Для успішної реалізації інклюзивного навчання надзвичайно 
важлива ефективна співпраця педагогів, фахівців ІРЦ і 
родин дітей з особливими освітніми потребами. 
Одним з головних завдань педагога, який працює в 
інклюзивному класі(чи групі), є налагодження 
стосунків з батьками або законними представниками 
дітей з ООП. Що ж означає працювати з батьками? 
Це – співпраця, включення, участь, навчання, партнерство. Г
оловна мета в роботі педагога з родиною дитини 
з ООП – допомогти родині впоратися з нелегким 
завданням виховання дитини з ООП, сприяти 
соціальній адаптації родини, мобілізувати її 
можливості. Педагог є посередником між дитиною та 
 дорослими, дитиною та оточенням, також він виступає 
в ролі наставника при безпосередньому спілкуванні 
з дитиною та її оточенням.
Основні принципи роботи з батьками/законними 
представниками дітей з ООП:
  • приймати дітей такими, як вони є;
  • включати їх в однакові види діяльності, ставлячи при цьому різні завдання;
  • залучати дітей до колективної форми навчання та виховання. Використовувати різні форми колективної участі: ігри, спільні проекти, вікторини тощо, при цьому акцентувати увагу на сильних сторонах дитини з ООП.
Основні напрямки співпраці з батьками:
  • психологопедагогічна просвіта батьків;
  • залучення батьків в навчальновиховний процес;
  • участь батьків в управлінні учбововиховним процесом.
Основні форми взаємодії з батьками дітей /законними 
представниками дітей з ООП: індивідуальна, колективна, групова робота.
ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА :
1.Анкетування - дозволяє виявити мікроклімат, в якому 
виховується дитина, вік батьків, освіту. 
2.Але анкетування не дає можливості в повному 
обсязі дізнатися про особливості дитини, організацію 
його життя в родині. Тому важливою ланкою 
індивідуальної роботи є відвідування родини. 
Основна мета візиту знайомство з дитиною та його 
родиною в звичайній для нього обстановці. Під час
 спільного спілкування з дитиною та її родиною педагог 
отримує інформацію про інтереси та захоплення , 
здібності дитини, її звичках, вміннях та навичках. 
Таким чином він отримує інформацію про ставлення 
дитини до школи, інформує батьків про успіхи 
дитини, надає поради стосовно організації виконання
 домашніх завдань тощо.
Але в сучасних умовах, коли діти навчаються дистанційно 
та відвідування родин в багатьох випадках не можливим, 
можна скористатися спільними  (дитина, 
педагог,родина)  відеоконференціями.
3. Консультації, бесіди з батьками також можна 
проводити під час відер конференцій, телефонних
 розмов, в групах в соціальних мережах. Консультації 
та бесіди проводяться з метою налагодження 
контакту з батьками, своєчасного  надання 
потрібної допомоги. Така співпраця змушує батьків 
придивлятися до своїх дітей, замислюватися над тим,
 як краще виховувати та навчати своїх дітей.
Під час спілкування з батьками педагог повинен 
бути максимально тактичним. Ні в якому разі не можна 
 соромити батьків, натякати на не виконання ними 
своїх  батьківських  обов’язків  по відношенню до 
дитини. Підхід повинен біти таким : перед педагогами 
та батьками виникла спільна проблема. Що ми разрм 
можемо зробити для її вирішенн?
4. Письмове спілкування з батьками  - писемна форма ,
 яка в сучасних умовах може здійснюватися за допомого 
соціальних мереж, електронної пошти. Педагог інформує 
батьків про зміни в розкладі, про успіхи дитини. 
Батьки звертаються з запитаннями, надсилають фото 
робіт їх дітей, можливо фото з заходів в яких дитина приймала участь.
5. Проведення спільних занять з дитиною, педагогом 
та батьками, метою яких є активне включення батьків в
 навчальний процес. Під час занять батьки знайомляться 
з вимогами до навчання, бачать успіхи та проблеми своєї
 дитини, спільно шукають шляхи реалізації процесу навчання.
6.Демонстрація батькам фотографій та відеозапису фрагментів
 занять  з метою спільного та більш детального аналізу
 певних етепів навчання.
7.Домашнє відео як звіт батьків про роботу з дитиною в домашніх умовах.

 

 
ГРУПОВІ ТА КОЛЕКТИВНІ ФОРМИ РОБОТИ З БАТЬКАМИ:
  1. Батьківські лекторії, практикуми, тренінги ( онлайн формат). Ця форма спілкування допомагає батькам  у формування педагогічних навичок під час виховання дітей, ефективному рішенню виникаючих педагогічних ситуацій, своєрідне тренування педагогічного мислення.
  2. Обмін досвідом батьків з виховання дітей. Він  може проходити  у формі круглого столу з залученням батьків дітей з ООП.
3.Батьківські збори (онлайн) – найбільш універсальна
 форма взаємодії педагога з родинами задля 
підвищення рівня їх компетентності в питаннях виховання 
та навчання дітей. Батьківські збори допомагають батькам
 відчути себе співучасником дуже важливого для
 дитини процесу – соціалізації та навчання.
4. Спільне дозвілля. Якщо роздивлятися можливість 
спільного дозвіллі під час дистанційного навчання, 
можна запропонувати спільний перегляд фільмів та 
відеозапису передач з подальшим аналізом побаченого,
 запис спільних відеороликів (кожен учасник надсилає свій, 
потім монтується в одне ціле), спільні привітання 
з Днем Народження та подарунки від однокласників
 (листівки з побажаннями, малюнки, відеозаписи привітань) тощо.
5. Тематичні консультації . Теми консультацій батьки 
можуть запропонувати самі під час писемного опитування. 
Можна проводити з використанням Скайпа,  ZOOM та інших платформ.
6. Спільна участь батьків та дітей в різних конкурсах , 
проектах. Також з використанням різноманітних платформ.
Педагог може запропонувати організувати онлайн виставку, 
галерею творчих  робіт дітей (обов’язково з залученням дітей з ООП).
Батьки дітей з ООП можуть спілкуватися  між собою та з
 педагогами на сайті закладу освіти.
Таким чином, всі індивідуальні , групові та колективні 
форми роботи з батьками дітей з ООП допомагають 
налагодити взаємодію  педагогів з батьками/законними 
представниками дітей , підвищити ефективність 
процесу виховання та навчання дітей з ООП, як в родині 
так і в навчальному закладі.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень