A A A K K K
для людей з порушеннями зору
ІРЦ Іллінівської ОТГ

Батькам про сенсорну інтеграцію

Дата: 01.05.2024 12:17
Кількість переглядів: 19

Сенсорна інтеграція – це процес, під час якого нервова система людини отримує інформацію від органів чуттів (дотик, вестибулярний апарат, відчуття тіла, нюх, зір, слух, смак), потім організовує їх і інтерпретує так, щоб вони могли бути використані в цілеспрямованої діяльності.

Найкращий час для набуття сенсорного досвіду — сензитивний період — від народження до 5,5 років. Тобто це той час, коли дитина найповніше може пізнавати світ через звуки, запахи, кольори, форми і тактильні відчуття.

Симптоми порушення сенсорної інтеграції:

  • труднощі в навчанні новим навичкам – побутовим, руховим, мовним, навчальним;

  • зайва рухова активність або навпаки гіпоактивність;

  • низький м’язовий тонус;

  • труднощі в адаптації до нових приміщень;

  • порушення мови;

  • незграбність, ніяковість, підвищена обережність (дитина краще постоїть з мамою, ніж полізе на гору, гойдалки, не любить велосипед, сторониться рухливих дітей);

  • відсутність почуття небезпеки (лізе на висоту не замислюючись, постійно стрибає, крутиться, ризикує);

  • надчутливість до звуків і світла;

  • уникнення дотиків, нового одягу, їжі;

  • ходьба «навшпиньки», моторна незручність, проблеми в імітації рухів;

  • психосоматичні розлади;

  • стійкі види порушення сну;

  • відмова від соціальних контактів (дитина не грає з однолітками, уникає взаємодії).

Батьки мають спостерігати за дитиною, підмічати найменші сенсорні дисбаланси і пропрацьовувати їх.

Так само важливо зауважити, що ігнорувати ці моменти не можна, бо з віком вони будуть тільки поглиблюватись і можуть значно ускладнювати життя людини.

Що ж можна зробити вдома для розвитку сенсорної інтеграції дитини?

Вестибулярний апарат
-гайдалки;
-шведська стінка;
-басейн з кульками;
-їзда на велосипеді, самокаті, роликах, плавання.

Слух
Відтворювати різноманітні звуки. Наприклад, звуки музичних інструментів, тварин і птахів, звуки вітру, моря.

Тактильні відчуття
Ігри:
-з сипучими матеріалами (квасоля, крупи);
-з різноманітними природніми матеріалами, піском;
-тактильні та масажні доріжки для ніг;
-м’ячики з різноманітних матеріалів і з різноманітною поверхність (заповнені крупами, з шипами);
-зразки різних тканин;
-тактильні зразки з використанням парних предметів та протилежними властивостями (холодний-гарячий, м’який-твердий, мокрий-сухий).

Зір
Розглядування книжок, карток,предметів,….
Якщо дитина ще мала або має проблеми із зором, то можна застосовувати чорно-білі картки Домана для стимуляції зорового нерву.

Смак
Пропонуйте їжу різноманітних смаків (кислий,солоний, гіркий, солодкий) та різної консистенції (тверда, хрустка, сипуча, тягнуча,рідка їжа, пюре).

Нюх
Це можуть бути як і самі предмети, так і зроблений мішечок з вираженими ароматами ( кава, какао, ванілін, хвоя, пелюстки троянди).
Також можна застосовувати аромолампи з ефірними маслами.

Ось такі незвичайні ігри допомагають розвивати сенсорні відчуття дитини і накопичувати уявлення про навколишній світ, забезпечують розвиток моторних, мовних, комунікативних, пізнавальних, сенсорних умінь і позитивно впливають на розвиток дитини в цілому.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень