A A A K K K
для людей з порушеннями зору
ІРЦ Іллінівської ОТГ

18 активностей для першого уроку, який запамʼятається: поради від Світлани Ройз

Дата: 30.08.2024 18:20
Кількість переглядів: 17

18 активностей для першого уроку, який запамʼятається: поради від Світлани Ройз

18 активностей для першого уроку, який запамʼятається: поради від Світлани Ройз

 

Новий 2024–2025 навчальний рік стартує за лічені дні, а це означає, що після довгих літніх канікул дітям знову потрібно буде адаптуватися до навчання і заводити нові знайомства. Бентежним цей час буде і для першокласників, які лише починатимуть дізнаватися, як це – навчатися в школі.

Щоби полегшити цей період, сімейна й дитяча психологиня Світлана Ройз спеціально для читачів “НУШ” підготувала добірку активностей, які вчителі можуть використати на першому уроці, щоби зблизити всіх учнів та учениць у класі.

Далі – пряма мова психологині.

1. Знайомі незнайомці

Кожного нового навчального року після довгої перерви учні й учениці зустрічаються і знову починають знайомитися та пізнавати одне одного. Першокласники взагалі, як правило, бачитимуться вперше. Тож вчителі можуть організувати квест-знайомство з кожним учнем та кожною ученицею в класі.

Для цього можна використати гру-практикум “Скажи мені: сила запитань“. Гра містить по 17 карток у семи розділах, які охоплюють різні сфери життя. Загалом – 119 запитань. Основні теми: уява, взаємини, тілесність, поведінка. Водночас запитання залучають різні канали сприйняття та активізують обидві півкулі мозку. Правила гри прості: кожен по черзі дістає картку, читає запитання та відповідає.

 

Така активність дасть можливість поговорити про особисті кордони, дізнатися, що подобається кожній окремій дитині, а чого вона не любить тощо. Завантажити гру безплатно можна за посиланням.

Фото без опису

Джерело: ГО “Смарт освіта”

2. Талант-шоу

Ще одна активність, яка допоможе учнівству більше дізнатися одне про одного, – показати свої таланти та здібності. Нехай учні по черзі розповідають про себе та демонструють те, що вміють, та те, що подобається робити найбільше (співати, декламувати вірші, малювати тощо). Можна створити спільне відео з виступів і потім разом переглядати його.

3. Видатні постаті України

Допоможіть дітям поділитися на команди та обрати для себе якусь видатну постать з історії України, про яку вони шукатимуть інформацію, а потім ділитимуться цікавим із класом.

4. “Це наше й це твоє”

Пригадайте з дітьми, які винаходи створили українці. Для цього можна переглянути мультик від ПлюсПлюс “Це наше й це твоє“, де розповідають, чим особлива Україна, які обереги носили українці, які винаходи та відкриття робили тощо.

5. “Нескорені міста”

Ще разом із дітьми можна подивитися мультсеріал “Нескорені міста” від телеканалу ПлюсПлюс. Після перегляду нехай діти розкажуть про власні приклади стійкості.

Фото без опису

Скриншот із YouTube-каналу

6. Твоя сила

Це розмова про особисту силу та стійкість кожного й кожної. У цьому контексті можна:

✔ використати практикум “Твоя сила. Запитати в учнів, що їм допомагає поратися з тривогою та складними емоціями;

✔ створити список копінг-стратегій класу (це сталі моделі мислення і поведінки, спрямовані на подолання життєвих труднощів). Для цього раджу використати книжечку-розмальовку з копінг-стратегіями;

✔ або ж запропонувати дітям шаблони для спостережень та рефлексій із тілесної усвідомленості;

✔ щоб скерувати агресію, учні можуть скористатися шаблоном розмальовки “Пастка для злості;

✔ показати плакат “Я можу“, щоби пояснити дітям, якими бувають емоції, як їх можна відчувати та що робити, щоби почуватися краще;

✔ роздати учням “Оголошення, де є пропозиції дій, які допомогають під час тривоги чи суму.

Фото без описуСкриншот оголошення

7. Символ сили

Учні й учениці також можуть створити власний символ сили. Це може бути малюнок чи розповідь про те, що допомагає дітям повертати спокій. Згодом можна створити хмарку асоціацій із відповідями дітей.

8. Герб класу

Запропонуйте створити учнівству свій особистий герб чи герб класу. Діти самі обирають, що буде на ньому намальовано. Втім, якщо це герб класу, то варто простежити, щоб кожен вніс щось від себе до його створення. Потім, наприклад, герб може висіти в класі прямо над дошкою.

 

9. Символ класу

Для дітей, які навчаються в початковій школі, вчитель/ка може обрати чи принести заздалегідь іграшку, яка буде символом класу. Або ж створити таку іграшку на уроці (розмалювати готовий шаблон).

Можна разом придумати їй біографію, описати риси характеру, мрії та бажання. Потім кожні вихідні нехай ця іграшка по черзі “ходить у гості” до кожної дитини з класу. Якщо є можливість, хай діти роблять фото з нею, роздруковують і так ви створите спільний “альбом пригод” іграшки й класу.

Фото без опису

Скриншот із мультсеріалу “Лео”

10. Сила пам’яті

Можна поговорити про те, що нам важливо пам’ятати (історію, героїв, традиції…) і запропонувати дітям дискусію “Наша пам’ять про складні події додає нам сили чи слабкості?”. Тут можна підняти тему хвилини мовчання, вшанування героїв.

11. Майстер-клас

Якщо у вас є така можливість, ви можете запросити майстра чи майстриню для створення простої саморобки, ляльки, малювання, ліплення, оберега для військових тощо. Наприклад, можна разом зробити свічку. Але заздалегідь розкажіть дітям про правила безпеки.

12. Соціальний проєкт

Запропонуйте учнівству в командах вигадати свій волонтерський соціальний проєкт. Не обов’язково втілити його під час першого уроку. Вони можуть розробити концепцію, а реалізовувати можна і впродовж навчального року.

13. Капсула часу

Усім класом можна написати побажання на кінець навчального року, зробити скріншот єкрану, і порівняти отримані результати  наприкінці навчання.

14. Флешмоб

Ви можете разом створити спільний танець чи рух, записати вірш, пісню тощо.

Фото без опису

Джерело: school186.kiev.sch.in.ua

15. Бажання і мрії

Поговоріть із дітьми про їхні бажання і мрії. Після спільної розмови кожна дитина, за бажання, може записати їх та наклеїти на стікері чи дошці. Однак важливо, щоб усі ідеї дітей сприймалися з повагою, без коментарів та критики. Далі можна запропонувати подумати, чи можемо ми допомогти втілити бажання одне одного.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень