A A A K K K
для людей з порушеннями зору
ІРЦ Іллінівської ОТГ

ЯК ЗАБЕЗПЕЧИТИ СЕНСОРНЕ НАСИЧЕННЯ В СКЛАДНИХ УМОВАХ

Дата: 31.03.2022 15:15
Кількість переглядів: 48

ЯК ЗАБЕЗПЕЧИТИ СЕНСОРНЕ НАСИЧЕННЯ В СКЛАДНИХ УМОВАХ

?? Для дітей/людей з сенсорними потребами або аутизмом орально-сенсорне насичення може відігравати надзвичайно важливу роль. Жування протягом дня, особливо в період стресу та занепокоєння допомагає швидше заспокоїтися, зосередитися, саморегулюватися.

?? Сенсорні переваги можуть змінюватися протягом дня або навіть години. Іноді діти можуть віддавати перевагу чомусь м'якому, у інших випадках - чомусь більш жорсткому, що забезпечує більший спротив - пропріоцептивний зворотній зв'язок з щелепними м'язами. Вони часто тягнуться до найближчої речі, яку можна пожувати: нігті, воріт сорочки, олівці, пульт дистанційного управління і т. ін.

?? Насамперед важливо визначити причини такої поведінки. Вони можуть бути різноманітними. Можливо, дитина починає жувати, коли їй нудно, страшно, вона втомлена, роздратована тощо. Така дія може бути поведінковою. Слід пам’ятати: навіть якщо стрес/переживання не є основною причиною, зазвичай діти будуть жувати більше під час або у відповідь на стресові ситуації.

?? Жування – це в значній мірі адаптаційний механізм. Тіло говорить, що йому потрібні пропріоцептивні відчуття, і діти рефлекторно задовольняють його потреби. Не варто змушувати дитину припинити процес жування. Потрібно надати їй безпечну альтернативу. Необхідно працювати з проблемною поведінкою, а не проти неї.

?? Є кілька безпечних засобів задоволення потреби в жуванні не тільки у дітей, але і у дорослих будь-якого віку.

?І. Сенсорна діяльність для дітей. Найкращий спосіб задовольнити оральні відчуття вашої дитини - це надати їй різноманітні текстури та смаки під час перекусів та прийомів їжі.

?? Вживайте тверду їжу: моркву, яблуко, редис і т. д. Тверда їжа забезпечує більший спротив і додають ceнсоpне насичення.

?? Вживайте жувальні продукти: селеру, в'ялену яловичину, зефір, сухофрукти тощо.

?? Вживайте хрумкі продукти: горіхи, крекери, сухі пластівці, тости тощо.

?? Вживайте продукти із сильним смаком.

?? Вживайте холодні продукти, такі як фруктове морозиво чи морозиво (контрольовано).

?? Жуйте жуйку.

?? Смокчіть карамелі.

?? Зробіть їстівне намисто з пластівців або цукерок.

?? Пийте густу рідину через соломинку (наприклад, молочний коктейль, яблучне пюре, пудинг тощо).

?? Пийте через вузьку та/або звивисту соломинку.

?ІІ. Час гри. Оральна моторна сенсорна діяльність для дітей. Є багато простих оральних рухових дій, які можна робити без спеціальних іграшок. Багато з цих пропозицій добре підходять для тих випадків, коли ви перебуваєте в машині, чекаєте десь і т.д.

?? Масаж у роті. Іноді масаж ясен допомагає зменшити потребу в жуванні, надаючи оральне насичення іншим способом. Macаж ясен – це простий, але ефективний спосіб забезпечити оральну стимуляцію на значній поверхні рота. Ці тактильні відчуття допомагають:

• Зменшити оральне відчуття огиди для гіперчутливих людей.

• Наситити сенсорними відчуттями дітей з підвищеною чутливістю.

• Зменшити слинотечу, необхідність щось жувати.

• Можуть бути дуже заспокійливими.

Якщо дитина не дозволяє робити собі масаж ясен у роті, спочатку спробуйте почати з щічок вздовж лінії ясен.

?? Вібруюча зубна щітка. Деякі діти, які постійно жують, мають низьку оральну чутливість, і в цьому випадку ця вібрація може бути спроможна «розбудити» рот новим, підвищеним рівнем сенсорної стимуляції.

?? Легенькі удари по щоках.

?? Артикуляційні вправи: «висунь язик», «цукерка», «покусай-но язика», «згорнути язик в коло».

?? Надувати повітряні кульки.

?? Пускати мильні бульбашки (також у воді за допомогою солом’яної трубочки).

?? Дуйте ватні помпони через стіл

?? Дуйте у свисток, гармоніку чи інші інструменти.

?? Гра «Задуй свічки»

?? Жуйте спеціально призначені іграшки.

?? Музична імітація. Щоб грати в гру, вам потрібні тільки гармошка, свисток або будь-який інший подібний духовий інструмент, який у вас може бути під рукою. Знадобиться один інструмент на людину. Перша людина грає ритмічний рисунок на інструменті. Потім інша людина повторює (наслідує) вихідну схему на своєму інструменті. Зразки можуть бути простими або складними та включати звуки різної динаміки (гучні та м'які) або різної тривалості (короткі чи довгі ноти). Ця гра дає багато орально-моторного вводу, підходить для навчання соціальним навичкам, тренування слуху тощо.

? ІІІ.Оральні моторно-сенсорні іграшки.

?? Жувальні намиста

?? Тканинні намиста – ці браслети «Зроби сам» ідеально підходять для дітей, які люблять жувати манжети сорочок.

?? Плетені намиста для жування з футболок. Як і у випадку з браслетами, про які говорилося раніше, ви можете використовувати футболки для створення жувальних намист. Ви можете зробити зв'язку, а потім важливо регулярно прати її, щоб утримувати їх у чистоті.

?? Можна пограти в утримання жувального інструменту у роті. Дитина кусає жувальний інструмент і утримує його між зубами, а ви обережно тягнете. Мало того, що ці дії тримають рот зайнятим, вони також забезпечують сенсорний зворотний зв'язок.

? IV. Фізична активність. Часто, коли у роті є сенсорні проблеми, є сенсорні проблеми й поза ротом. Коли тіло отримує необхідну кількість пропріоцептивних відчуттів, потреба в жуванні зменшується.

Багато видів вправ і активностей забезпечують велике сенсорне насичення в роботі м'язів і суглобів. Тому за можливості обов'язково необхідно використовувати фізичні вправи. Ось приклади:

?? Плавання (якщо є можливість - хоча б занурення у воду). Оскільки вода тисне на тіло, незалежно від того як ви рухаєтесь.

?? Ходьба вперед на руках, в той час як це інша людина тримає ноги.

?? Повзання по-пластунськи (на ліктях, при цьому не відриваючи тіло від землі).

?? Виконання хатніх робіт: підмітання, миття підлоги, прибирання пилососом, переміщення кошику для білизни тощо.

?? Нести щось важке - нехай дитина несе пляшку, а потім і відро води, пакети з продуктами в будинок, виносить сміття.

?? Активно тягнути і качати своє тіло (підніматися на канаті, розгойдуватися).

?? Грати з тістом: замішувати, витягувати, стискати.

?? Стрибати на батуті.

?? Стрибки на скакалці.

?? Їздити нa cкyтері, самокаті, велосипеді (за можливості).

?? Грати в перетягування канату.

?? Грати в бій подушками.

?? Як і більшість речей у житті, потрібність кожної дитини в важкій роботі буде різною. Одним дітям потрібні справді «важкі» відчуття, а іншим – менш інтенсивні. І ці потреби щодня можуть змінюватися.

?? Кожний раз, коли дитина намагається жувати щось неїстівне, нагадуйте їй, що у неї є інструмент для жування. Бажано створити окремий контейнер, куди скласти всі речі, іграшки, які дитина може жувати.

Складено за матеріалами:

1. Дeбpa C. Лoyc?и. Поради для дітей, котрі постійно щось жують.

2. ORAL MOTOR SENSORY ACTIVITIES FOR KIDS {FREE PRINTABLE} /https://www.andnextcomesl.com/.../oral-motor-activities...


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень